Articole recente
Afla distanta pe care urmeaza sa o parcurgi, dar si ce poti vedea pe drum!
Forum: Topicuri Noi
- In ce locuri din tara va propuneti sa mergeti in 2017? 30-01-2017
- Vacanta mea de iarna 30-01-2017
- Partiile din Romania 30-01-2017
- Bucovina, colt de rai 30-01-2017
Top Obiective
Rosii cu vinete la cuptor
Rondele de vinete cu felii de rosii la cuptor, condimentate cu usturoi si cimbru. ...
Bilete de Avion
1 vot
din
Inca o mocanita din Transilvania si-a reluat traseul
Veste buna pentru amatorii plimbarilor cu mocanita: inca un astfel de tren a fost repus in functiune in Romania si se bucura de un succes urias. Mai exact, Asociatia "Prietenii Mocanitei", o echipa de voluntari din Sibiu, a reusit sa refaca o parte a traseului mocanitei de pe Valea Hartibaciului si a organizat deja primele plimbari cu turisti in luna mai. Cererea a fost peste asteptari, sute de oameni - tineri si varstnici deopotriva, bunici cu nepotei, mai vechi prieteni de-ai mocanitei si oameni care acum auzisera prima data de mocanita, dar si grupuri de turisti straini, venind in gara Cornatel, dornici sa se bucure din vagoanele mocanitei de peisajul de vis. Micutul tren, cu cele doar 50 de locuri ale sale, a facut tot posibilul sa ii plimbe pe toti. Datorita eforturilor depuse de voluntari, locomotiva a fost hranita permanent cu apa si lemne, ca sa poata respecta programul foarte strans, iar mocanita a putut circula pe 4,2 km de cale ferata de la Cornatel inspre Hosman.
Clasata ca monument istoric, calea ferata Sibiu-Agnita este o cale ferata cu ecartament ingust, de 760 mm, care strabate Podisul Hartibaciului, legand orasele Sibiu si Agnita, precum si comunitatile de pe traseu. Traseul serpuieste printre dealurile sudice ale Transilvaniei si pe langa numeroase biserici fortificate sasesti, strabatand o rezervatie naturala presarata din abundenta cu fauna salbatica si flora deosebita, intr-un peisaj rural pasnic, dominat in departare de crestele inzapezite ale Carpatilor. Pana in anul 1965, calea ferata lega mai departe Agnita de Sighisoara, urcand dealul Apoldului pentru a lega Podisul Hartibaciului de cel al Tarnavelor, insa politica regimului comunist de dezvoltare a transportului rutier a dus la desfintarea acestei portiuni, pentru a face loc noului drum judetean pe versantii abrupti din apropierea Sighisoarei.
In anul 2001, a fost declarata inchisa oficial, iar in 2007 s-a incercat lichidarea liniei si vanzarea la fier vechi. A fost momentul in care au reactionat "Prietenii Mocanitei", care au reusit sa treaca linia pe lista monumentelor istorice. In prezent, calea ferata se afla in mainile autoritatilor locale si este treptat restaurata de voluntari, unii dintre ei veniti chiar din Germania, America sau Vietnam ca sa schimbe o traversa, sa coseasca iarba de pe sine sau sa vopseasca un vagon. Pe viitor se intentioneaza achizitia unei locomotive diesel, pentru care s-a initiat o campanie de strangere de fonduri. Si cei care s-au plimbat cu mocanita au avut la dispozitie si o cutie de donatii, unde au putut pune bani pentru ca legenda mocanitei sa dainuie. Pretul unei curse dus-intors este de 10 lei/adult, pentru copii 5 lei/bilet, iar urmatoarele calatorii vor fi organizate pe 11 si 12 iunie.
Sursa fotografie: Asociatia Prietenii Mocanitei/Facebook
Clasata ca monument istoric, calea ferata Sibiu-Agnita este o cale ferata cu ecartament ingust, de 760 mm, care strabate Podisul Hartibaciului, legand orasele Sibiu si Agnita, precum si comunitatile de pe traseu. Traseul serpuieste printre dealurile sudice ale Transilvaniei si pe langa numeroase biserici fortificate sasesti, strabatand o rezervatie naturala presarata din abundenta cu fauna salbatica si flora deosebita, intr-un peisaj rural pasnic, dominat in departare de crestele inzapezite ale Carpatilor. Pana in anul 1965, calea ferata lega mai departe Agnita de Sighisoara, urcand dealul Apoldului pentru a lega Podisul Hartibaciului de cel al Tarnavelor, insa politica regimului comunist de dezvoltare a transportului rutier a dus la desfintarea acestei portiuni, pentru a face loc noului drum judetean pe versantii abrupti din apropierea Sighisoarei.
In anul 2001, a fost declarata inchisa oficial, iar in 2007 s-a incercat lichidarea liniei si vanzarea la fier vechi. A fost momentul in care au reactionat "Prietenii Mocanitei", care au reusit sa treaca linia pe lista monumentelor istorice. In prezent, calea ferata se afla in mainile autoritatilor locale si este treptat restaurata de voluntari, unii dintre ei veniti chiar din Germania, America sau Vietnam ca sa schimbe o traversa, sa coseasca iarba de pe sine sau sa vopseasca un vagon. Pe viitor se intentioneaza achizitia unei locomotive diesel, pentru care s-a initiat o campanie de strangere de fonduri. Si cei care s-au plimbat cu mocanita au avut la dispozitie si o cutie de donatii, unde au putut pune bani pentru ca legenda mocanitei sa dainuie. Pretul unei curse dus-intors este de 10 lei/adult, pentru copii 5 lei/bilet, iar urmatoarele calatorii vor fi organizate pe 11 si 12 iunie.
Sursa fotografie: Asociatia Prietenii Mocanitei/Facebook
"Inca o mocanita din Transilvania si-a reluat traseul" citeste si:
-
Sibiu, primul judet din Romania care va fi Regiune Gastronomica Europeana
30 Septembrie 2016 -
Unic in lume: Tunelul celor 365 de sfinti din Statiunea Straja
07 Noiembrie 2016 -
Parcul Natural Vanatori-Neamt, locul in care turistii pot intalni zeci de zimbri lasati in libertate
29 Martie 2017 -
Statiunea Voineasa, cea mai veche asezare de pe Valea Lotrului, grad zero de poluare
30 Ianuarie 2017 -
Fosile marine cu o vechime de 70 de milioane de an, gasite din intamplare de o echipa de muncitori in Muntii Cozia
21 Octombrie 2016 -
Mocanita din Viseu de Sus, premiata ca destinatie de excelenta in 2016
29 Noiembrie 2016 -
Statiune montana ecologica construita de olandezi la poalele Muntilor Ciucas
12 Septembrie 2016
Fii primul care comenteaza asta.